Cursus Copywriting in 30 dagen Review

Leestijd: 10 minuten

Een van de manieren om geld te verdienen is geld verdienen met bloggen. Je kunt artikelen of reviews schrijven over een bepaald product of bepaalde dienst van iemand anders en daar affiliate links in zetten. Hoe dat precies werkt lees in ons artikel Hoe werkt affiliate marketing. Maar deze teksten moeten ook op de juiste manier geschreven worden. Dus ging ik online op zoek naar een cursus hier voor. Ik kwam de cursus Copywriting in 30 dagen tegen van Edward Hendriks.

In deze review vertel ik je meer over Copywriting in 30 dagen. Ik vertel je wat de cursus precies inhoud of jij er ook wat aan hebt. Alle plus en minpunten worden genoemd en ook wie Edward Hendriks precies is. Na het lezen van deze review weet je of Copywriting in 30 dagen wat voor jou is.

Klik hier om Copywriting in 30 dagen te kopen als pdf of als complete online training

Wat is Copywriting in 30 dagen?

Het gaat om een cursus in de vorm van een pdf. Het e-book bestaat uit 30 lessen op 145 pagina’s. Het is de bedoeling dat je iedere dag een les doet. Na 30 dagen zou je dan klaar moeten zijn. Het is een cursus die op de praktijk gericht is. Je leert hoe je krachtig en overtuigend schrijft. Met schaarste en social proof.

Bij elke les vindt je voorbeelden van websites of bedrijven waarin hetgeen wat in de les besproken is toegepast is. Ook krijg je bij elke les een aantal waardevolle tips en een opdracht. Door deze opdracht te maken leer je het het beste, dan ga je het immers in de praktijk oefenen.

In elke les legt Edward uit hoe het in de praktijk werkt. Hij laat ook voorbeelden zien van hoe je het niet moet doen, daar leer je ook van.

Wat kan je met Copywriting in 30 dagen?

copywriting

Je leert om overtuigend te schrijven. Lang niet alle marketeers doen dat terwijl dat wel heel belangrijk is. Je moet de bezoeker overtuigen dat het product of de dienst je jij aanbiedt of promoot de beste is. Op die manier ga je veel meer conversies halen.

Je hoeft geen groot schrijftalent te hebben om goed te kunnen schrijven. Iedereen kan dat leren. Maar kennis van goede copywriting is wel belangrijk. Je leert dan bepaalde technieken waarmee je de conversie een stuk kan verhogen. Je manier van schrijven kan het verschil maken, door dit op de juiste manier te doen bereik je de lezers veel beter.

Veel marketeers missen de kennis over goede copywriting. Dit zag Edward Hendriks ook. Dat bracht hem op het idee om een cursus daarvoor te gaan ontwikkelen. Een toegankelijke cursus met veel waardevolle informatie. Dat is Copywriting is 30 dagen dus geworden.

In deze cursus leer je in 30 dagen goede teksten te schrijven waarmee je het product of dienst die je aanbiedt veel beter gaat verkopen. In een maand tijd kan je dat allemaal leren.

Voor wie is Copywriting in 30 dagen?

Deze cursus is geschikt voor iedereen die wil leren om goede, verkopende teksten te schrijven. Iedereen die zich met marketing bezig houd en meer uit de teksten wil halen. En vooral dat het meer op gaat leveren waardoor men de product of dienst waar de tekst over gaat sneller zal kopen.

Mensen die voor een baas in loondienst veel moeten schrijven kunnen ook veel uit de cursus halen, maar ook als je privé veel schrijft. Je leert je schrijfvaardigheid te verbeteren  Ook als je voor social media schrijft of een webshop hebt kun je veel van deze cursus leren.

Voor affiliate marketeers is het interessant om betere blogartikelen te leren schrijven waardoor product of dienst die je promoot beter zal verkopen. Maar ook om de algemene teksten op de site te verbeteren.

Social media marketeers kunnen hun post verbeteren zodat er meer resultaat geboekt wordt. Eigenaren van webshop kunnen de presentatie van hun producten verbeteren en de product beschrijvingen optimaliseren. Ook dit zal voor meer verkopen gaan zorgen. En iemand die een baan heeft die met marketing te maken heeft zal door de technieken die geleerd worden ook meer succes krijgen.

En natuurlijk ook als je aan e-mailmarketing doet. Je leert om de e-mails beter op te stellen zodat men sneller gaat klikken op de links in de e-mails. Het komt er dus eigenlijk op neer dat de cursus geschikt is voor iedereen die veel schrijft en dit wil verbeteren.

Wie is Edward Hendriks?

Edward Hendriks

Ik heb je verteld over wat je met de cursus kan, nu gaan we verder kijken naar de maker. Zo leer je wie de persoon achter deze cursus is. Zijn naam is Edward Hendriks, zoals ik al eerder zei. Hij heeft een persoonlijke website die heet edwardhendriks.nl. Hij heeft ook een eigen wikipedia pagina online staan.

Edward is copywriter van beroep, hij heeft ook enkele boeken geschreven vanaf 2012. Enkele daarvan zijn ‘het meisje van toen’ en ’Gezworen vrienden’.

Het bedrijf van Edward heet Doyoucopy. Op de website daarvan, doyoucopy.nl, biedt hij ook deze cursus aan. Op zijn site staan zeer veel blogartikelen die allemaal over copywriting gaan of daar mee te maken hebben. Ook andere onderwerpen die met online marketing te maken hebben staan daar op. Ook biedt hij verschillende diensten aan. Het schrijft blogteksten of andere teksten voor zijn klanten. Dat kunnen bedrijven zijn maar ook particulieren. Hij kan ook een review over een bepaald product of dienst schrijven voor een website. En hij kan er voor zorgen dat je website beter gevonden wordt door de teksten de verbeteren.

Veel ervaring

Edward heeft met zijn bedrijf meer dan 220 klanten in allerlei verschillende sectoren. Hij heeft 20 jaar ervaring met communicatie en marketing en heeft al voor velen geschreven. Je kunt dus zeggen dat Edward veel kennis en ervaring heeft.  Met al deze kennis en ervaring kon Edward deze cursus Copywriting in 30 dagen opzetten. Die kennis en ervaring van hem zie je ook in deze cursus terug.

Edward is dus 100% betrouwbaar. Op internet lees je veel positieve recensies over hem. Bij Google reviews heeft hij een score van 4.9 van 5 wat en hoge score is. Men is dus tevreden over hem en het werk wat hij levert.

Edward heeft natuurlijk ook zijn eigen website geoptimaliseerd. Veel zoekwoorden die te maken hebben met copywriting zijn daar in verwerkt. Daardoor staat hij op veel zoekwoorden hoog in Google. Wanneer je zoekt op iets wat met copywriting te maken heeft kom je hem altijd wel tegen in de zoekresultaten. Dikwijls zelfs op nummer 1.

Ook voor zijn klanten doet hij dit. Hij optimaliseert de teksten zodat ze goed gevonden worden en hoog scoren in Google.

De inhoud van Copywriting in 30 dagen

Ik heb je al verteld wat je met de cursus Copywriting in 30 dagen van Edward Hendriks kan. Nu ga ik meer in op de inhoud zelf van deze cursus. Wat ga je allemaal leren. Je leert om je teksten concreter te gaan schrijven. De rol van cijfers worden ook uitgelegd. Ook ga je leren hoe je van emoties gebruik kunt maken in je teksten. Krachtig schrijven en veelzeggend, schaarste creëren en een tijdsdruk op je bezoekers leggen. Inspelen op je doelgroep en waarom je dit moet doen. Ook gebruik maken van het social proof principe.

Je leert bepaalde constructies die je kan gebruiken. Hoe je luie woorden omzet in krachtwoorden en een SEO hack kan toepassen. Hoe je de tekst persoonlijker maakt en hoe je met verhalen kunt werken. Dit is een greep uit de inhoud van de cursus. Wil je alles weten wat er in de cursus besproken wordt dat kun je de gehele inhoudsopgave downloaden.

Mijn ervaring met Copywriting in 30 dagen

cursus copywriting in 30 dagen

Ik heb deze cursus zelf ook aangeschaft en doorgewerkt. Ik heb verschillende blogs waar ik teksten voor schrijf. In die teksten promoot ik bepaalde producten of diensten. Maar ik merkte dat niet zoveel mensen de producten kochten en kwam er achter dat dit lag aan de manier waarop de teksten en reviews geschreven waren. Er waren wel genoeg bezoekers op mijn websites maar ze kochten niet of weinig. De conversie was te laag, daar besloot ik wat aan te gaan doen.

De copywriting binnen de artikelen moest verbetert worden. Meer converterende teksten waardoor de bezoekers meer gaat kopen. Kopen op emotie was iets waar ik nooit rekening mee gehouden had terwijl veel mensen dat doen. Je moet de bezoekers triggeren met bijvoorbeeld een mooie aanbieding die maar een bepaald tijd geldig is of iets dergelijks. De bezoeker moet het gevoel krijgen dat hij of zij nu moet handelen.

Dus ging ik googelen om een goede copywritng cursus te vinden en kwam uit op deze cursus Copywriting in 30 dagen van Edward Hendriks. Deze stond hoog in de zoekresultaten. De cursus sprak mij en en ik heb de inhoudsopgave gedownload om te kijken wat ik allemaal ging leren. En ik heb veel geleerd van deze cursus. Nieuwe technieken, inspelen op emoties, hoe je de conversie verbetert en nog veel meer. Ik ben zeer tevreden over deze cursus.

De voordelen en nadelen

Zoals je zag ben ik tevreden over Copywriting in 30 dagen van Edward Hendriks. Maar zoals bij alles zijn ook hier voordelen en nadelen. Gezien de prijs van deze cursus die nog geen 20 euro is vind ik dat je waar voor je geld krijgt. Ik heb er geen spijt van dat ik deze gekocht en voor een paar tientjes ben ik een stuk wijzer geworden.

Ik zal eerst beginnen met de voordelen. De opzet van de cursus is goed. Duidelijk en overzichtelijk in pdf vorm. Goede lessen en bijbehorende opdrachten waar je zeker wat van opsteekt. Een ander voordeel is dat alles wordt uitgelegd is zeer duidelijke taal waardoor deze cursus voor iedereen goed te volgen is. Geen ingewikkelde woorden en alles met duidelijke voorbeelden en veel praktische tips.

De prijs-kwaliteit verhouding is prima. Voor een paar tientjes krijg je heel veel informatie. Eigenlijk meer dan dat je voor die prijs zou verwachten. Je ziet in de cursus ook terug dat Edward veel kennis en ervaring heeft op het gebied van copywriting. Dit is duidelijk geschreven door iemand die een expert is op dat gebied.

Bonus

Als extra krijg je aan het eind van de cursus nog 19 handige online tools. Met deze tools kun je alles nog meer verbeteren en je kunt er altijd gebruik van maken.

Ondanks de voordelen die ik genoemd heb zijn en er ook paar nadelen. Het e-book heeft 145 pagina’s maar die zijn niet allemaal goed gevuld, soms maar voor 25%. Het lijkt daardoor dat je meer krijgt dan dat het in werkelijkheid is. Dan neemt echter niet weg dan alles wat je moet weten in de cursus staat.

Een minpuntje vond ik dat sommige dingen er dubbel in staan. Het wordt dan op een andere manier vertelt terwijl het op hetzelfde neerkomt. Voordeel is dan wel weer dan er steeds andere voorbeelden en tips gebruikt worden. Verder staat er dat je de cursus in 30 dagen kan doen. Dat kan ook als je iedere dag actief er mee aan de slag gaat. Er zijn ook opdrachten die je moet doen, dat kost ook tijd. Niet iedereen zal het lukken om de cursus in 30 dagen te doen. Op zich is dat niet erg, je kunt er immers net zo lang of kort over doen als dat je zelf wil. De 30 dagen is een aanbeveling maar je kunt natuurlijk je eigen tempo bepalen.

Wat kost Copywriting in 30 dagen?

Ik heb het eigenlijk al genoemd, nog geen 20 euro. Om precies te zijn kost deze cursus € 49,00 Je krijgt er begeleiding van Edward er bij. In de online training krijg je video’s te zien met duidelijke uitleg en zijn er extra oefeningen. Ook is er een persoonlijke opdracht waar je feedback op krijgt van Edward. De complete online training kost 49 euro.

49 euro voor de complete online training is echt een koopje. Als je deze prijs vergelijkt met de prijzen van bekende online onderwijsinstellingen zoals LOI, NTI enz. zie je dat je prijs daar een stuk hoger is. Je betaalt dan al gauw een paar honderd euro. Zo’n cursus is dan wel meer dan alleen een e-book, maar bij Edward kun je nu ook een complete training met begeleiding kopen voor 49 euro.

Ik kon online geen andere cursus over copywriting vinden die alles wat je nodig hebt biedt voor deze prijs. De cursus van Edward biedt alle informatie die je nodig hebt en is dus het geld meer dan waard. Het is denk ik wel de goedkoopste copywriting cursus van de Benelux.

Copywriting in 30 dagen doen of niet?

Dan de vraag: moet je deze cursus kopen? Als je om wat voor reden dan ook wilt leren om teksten te schrijven waardoor je meer gaat verkopen is deze cursus zeker de moeite waard. Door de 30 lessen die vooral op de praktijk gericht zijn ga je veel nieuwe technieken leren. Technieken die je winst op gaan leveren. Door deze toe te passen stijgt de conversie op je website.

Ondanks dat we ook een paar minpuntjes zagen zijn er toch meer pluspunten. Vooral dat je voor een lage prijs zoveel informatie krijgt. Een complete training voor 49 euro met extra begeleiding en uitgebreide video’s.

Met deze review heb ik geprobeerd om een zo goed mogelijk beeld van de cursus te geven. Het is aan jou of je wat met de informatie in deze review gaat doen of niet. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Copywriting in 30 dagen en kan deze cursus dan ook van harte aanbevelen.

Klik hier om Copywriting in 30 dagen te kopen als pdf of als complete online training

Onze beoordeling

Copywriting in 30 dagen

€ 49,-
9.5

Prijs

10.0/10

Kwaliteit

10.0/10

Materiaal

9.0/10

Support

9.0/10

Voordelen

  • Bevat veel handige tips
  • Iedereen kan leren schrijven

Disclaimer
Dit artikel is geen beleggingsadvies of ander financieel advies. Het gaat hier alleen om de ervaringen die als schrijver met de lezers gedeeld worden. Dit artikel is informatief en is bedoeld als vrijblijvend en niet als een concreet aanbod om een overeenkomst te sluiten. Na het lezen van dit artikel kan de bezoeker zelf beslissen of hij/zij het betreffende product wil kopen of niet. Wij verkopen de producten die op deze website staan niet zelf, maar wij promoten deze voor de partners waar wij mee samenwerken.